DE OPLOSHELD

huisstijl

Project huisstijl

‘En je bedrijfsnaam? Wat wil je daarmee?’ vraag ik aan mijn klant. Het is hartje winter en de vorige sessie had ze bedacht dat haar huisstijl aan vernieuwing toe is. Beetje zonde als je een nieuwe huisstijl hebt en daarna alsnog je naam wijzigt. Daar wilde ze even over nadenken.

Ze besluit om de bedrijfsnaam ook te wijzigen. We maken er een project van, ik houd overzicht op de acties en de deadlines. Mijn klant kan lekker aan de slag met keuzes maken. Tussentijds hebben we contact over de voortgang en eventuele hobbels op de weg naar de nieuwe huisstijl en bedrijfsnaam.

Brainstormen

We beginnen met een brainstorm. Welke partijen gaat ze op de hoogte stellen?  Hoe maken we er een leuk marketingmoment van? En wie zijn nodig voor het ontwerp van de huisstijl en haar website?

Mijn klant denkt na over kleuren, uitstraling en wat ze mooi vindt. Zij denkt aan haar cliënten, doorverwijzers en verzekeraars. Wat is passend qua huisstijl? Mijn gedachten gaan naar de KvK, de bank en haar softwareleverancier. De naamswijziging moet op tijd en goed in hun administratie staan.

Het betekent nieuwe foto’s voor de website, nieuw drukwerk voor de huisartsenpraktijken en scholen. Nieuwe tasjes voor de cliënten en een kleinigheidje voor de doorverwijzers. Van nieuwsberichten op sociale media en in de lokale krant tot het wijzigen van haar LinkedInpagina. 

Zij gaat aan de slag en waar nodig spring ik bij.

Resultaat

Mijn klant wil graag voor de zomervakantie alles afgerond hebben en relaxed op vakantie kunnen.

De nieuwe bedrijfsnaam en huisstijl zijn ontworpen. Haar vernieuwde website is live en alle partijen zijn op tijd op de hoogte gesteld. Het declaratieproces loopt vlotjes door. En mijn klant? Die ging tevreden en relaxed op vakantie.