DE OPLOSHELD

lift

De lift

Dus over een maand gaan jullie dezelfde to do list weer opnieuw doornemen’, stel ik vast. Een lichte aarzeling aan de overkant van de tafel. ‘Ja’, zegt mijn gesprekspartner. Financiële man in hart en nieren.

Als echte financial is hij het liefst met de cijfers van zijn klanten bezig. Jaarrekeningen, prognoses en aangiftes daar kan hij zijn ei in kwijt. Net als zijn collega’s. Allen cijferliefhebbers.

Randzaken

Waar werken deze cijferliefhebbers? Op een kantoor. Wat staat er in dat kantoor? Alles om goed te kunnen werken. Maar er gaat weleens iets stuk. De lift bijvoorbeeld. Of het koffieapparaat. En dan?

Als je een onderneming hebt, draait het niet alleen om jouw vak. Er zijn allerlei randzaken die je aandacht vragen. Van facilitaire zaken en ICT tot de onderlinge sfeer. Op dit kantoor is het niet anders.

Duurzame oplossing

‘Wij (de eigenaren) bespreken de to do list regelmatig. En daar blijft het bij. We constateren dat we geen tijd hebben gehad, want we zijn druk met onze klanten’, vertelt mijn gesprekspartner. ‘Jullie hebben niet genoeg last van alle zaken op jullie to do list’, zeg ik, ‘maar wat als jullie invalide klant naar boven moet met de lift?’

Het is logisch dat je je met je vak en je klant bezig wilt houden. Ben je ondernemer dan krijg je de randzaken erbij. Wil je daar geen tijd voor maken of heb je er geen zin in, dan is het tijd voor een duurzame oplossing van De Oplosheld.